Mads Møller Jacobsen

Jeg hedder Mads og underviser i trommer på Haderslev Musikskole Allerede før jeg kom i skole, gik jeg til musik. Det var i musikalsk legestue, hvor jeg fik undervisning med en masse andre børn. Min mor var ansat på en musikskole og på den måde kom jeg første gang i nærheden af et trommesæt.

Kort tid efter mødet med trommerne, blev jeg meldt til tromme-undervisning på Haderslev Musikskole, hvor jeg fik undervisning en gang i ugen. Inden længe kom jeg på et hold med en masse tromme- og slagtøjs-elever,- et band – hvor vi spillede sammen en gang i ugen og spillede koncerter forskellige steder i området. Siden da har jeg spillet i orkestre og gør det den dag i dag – det er nødvendigt for mig – lidt ligesom at trække vejret. Trommeundervisningen er grundstenen i min musikalske karriere og er derfor det jeg går rigtig meget op i. Jeg ser det virkelig som en kæmpe fornøjelse, at mit arbejde består i, at jeg skal give den interesse for musik videre til mine elever!