Indmeldelse

Alle elever, både nye og gamle, skal tilmelde sig musikskolen for at sikre sig undervisning. Tilmeldingen gælder ét skoleår ad gangen, og man skal derfor gentilmelde sig årligt.

Optagelse

Du vil først i august modtage en mail om, hvorvidt du er optaget på det ønskede tilbud.

Betingelser

Efter første lektion i musikskolen, hæfter man økonomisk for hele skoleåret. Denne praksis kan i særlige tilfælde fraviges, dog kun efter aftale med musikskolens ledelse.

Sæson

Soloundervisningen begynder i uge 34. Sammenspil og andre hold i musikskolen begynder generelt i uge 37. Andre tilbud begynder løbende. Alle modtager en email med præcise informationer om undervisningen, herunder begyndelsestidspunkt.

Undervisningssted

Undervisningen foregår normalt på én af musikskolens to adresser:

Christiansfeldvej 8A
6100 Haderslev

og

Vestergade 20
6500 Vojens

Noget undervisning foregår lokalt på kommunens folkeskoler.

Aflysning og fravær

Fravær fra elevens side refunderes ikke.
For undervisningen gælder, at eleven garanteres et antal gange i sæsonen som et minimum, forskelligt for de forskellige tilbud. Musikskolen tilbagebetaler prisen for aflyste lektioner, der går under dette antal:

• Soloundervisning: 32 gange
  • Juniormusik: 29 gange
  • Max Musik: 25 gange

Eventuel tilbagebetaling afregnes ved sæsonafslutning.

Elever i musikskolen der modtager soloundervisning og betaler solotakst får, i det omfang det er muligt, tilbudt et gratis sammenspilstilbud, som f.eks. deltagelse i et af musikskolens eksisterende bands, ensembler eller orkestre.