Anna Sairanen

Uddannelse:

• 2001-2006 Uddannet musikpædagog fra Tampere konservatorium i Finland
  • 2006-2010 Uddannet cand. Musicae med hovedfag bratsch fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium

Moi! Sådan siger vi det på finsk. Jeg startede at spille violin i 1986 i musikskolen hvor mine forældre arbejdede.  På tidspunkt blev jeg total forelsket i bratschens dybe toner og i 2001 startede jeg mine studier. Efter pædagogiske studier fik jeg muligheden for at studere videre i København og i 12 år spillede jeg på min bratsch i forskellige symfoniorkestre i Danmark. I 2013 vandt min mand prøvespil om stilling i Sønderjyllands Symfoniorkestret og så flyttede vi til Sønderjylland. Jeg kom til Haderslev musikskole gennem min elskede hobby som ishockeyspiller i Vojens Ishockey Klub for piger.

Jeg underviser i violin, bratsch, ukulele og sammenspil samt orkesterklasse. Ukulele lærte jeg at spille da jeg underviste mange småbørnsgrupper tidligere. Jeg bruger mange metoder og idéer i min undervisning og prøver altid at få sammenspil med fra starten. Det er det nemlig så sjovt med strygeinstrumenter, sammenspil! Musik er nemlig et fantastisk hobby, det har jeg selv oplevet som en assistent i mange af universiteternes Symfoniorkester og i mange fantastiske amatør symfoniorkester her i Danmark.