Tid: 36 gange á 25 minutter
Pris: 650 kr. (8 gange) I alt 5.200 kr.

Instrument

Instrument kan lejes for 140 kr. (8 rater)

Lærer

Elisabeth la Cour

bratsch

Bratsch eller Viola er et ofte overset medlem af strygerfamilien.
Bratschen klinger lidt dybere og blødere end violinen og lidt lysere end celloen.
Du spiller på bratschen ligesom på violinen, oppe på skulderen.
Men da bratschen skal klinge dybere, så er instrumentet også lidt større. Derfor er det ofte en god ide at begynde at spille bratsch fra 7-8 års alderen, eller at begynde på violin og så senere skifte til bratsch.

Bratschen er både et soloinstrument og et vigtigt instrument i sammenspil og orkester.

Instrument

Du har brug for et instrument, for at kunne øve dig. Men du kan altid kan leje et hos os. Du skal skifte bratsch flere gange, mens du vokser, så det er en god idé at vente med at købe et instrument til du er vokset helt ud!

Orkestre

Musikskolens orkester – Hver onsdag fra kl. 17 – 18:30 øver vi med musikskolens orkester – et stort orkester for alle orkesterinstrumenter. Vi har det mega skønt sammen og der er plads til alle. Det er et stort lærerteam tilknyttet orkestret, som også spiller med. Musikskolens orkester spiller hvert år til forårskoncert på Harmonien, Dansk Tysk musikskoledag, Musikskolernes dag i Tivoli i København og mange andre arrangementer.