Mikaela Bang Jakobsen

Mikaela Bang Jakobsen er uddannet fra Syddansk Musikkonservatorium og Skuespillerskole i 2011, hvor hun har fået en kandidatgrad i Musikformidling med specialerne klassisk klaver og korledelse.
Derefter tog hun en PO-uddannelse ved Løgumkloster Kirkemusikskole og har siden 2011 arbejdet som organist ved Øsby/Aarø Kirker. Der udover er hun også ansat ved FOF i Haderslev, hvor hun styrer gospelkoret Sound of Joy.
I hendes organistjob styrer hun også kirkens sociale mediesider, så når man støder på noget reklame mm. fra kirkerne, inde på enten facebook eller Instagram, så er det højst sandsynligt Mikaela som deler.
Mikaela har også undervist flere klaverelever hjemme i privaten og også været ansat på Multimusikskolen i Haderslev, da den eksisterede.

Hun fik også på konservatoriet undervisning i, hvordan man griber en undervisningssituation an, så det er ikke nyt territorie for hende.

“Når jeg underviser går jeg meget op i den enkelte elevs interesser, og hvad det er hos dem, som giver dem lysten til at sætte sig ned og nørde med deres instrument. Jeg vil vejlede det bedste jeg kan og give min mening til kende i forhold til eleven, men stræber også efter at eleven føler ejerskab over sin musik og at de føler at de er med til at forme noget og ikke bare gøre hvad læren siger. Det er en proces hvor vi skaber noget sammen”.

Privacy Preferences